piątek, 9 stycznia 2015

Dzień Babci i Dziadka: Ponad 10 pomysłów na laurki dla dzieci w różnym wieku


źródło:stylowi.pl
Już za dwa tygodnie Dzień Babci i Dziadka. A to niezwykle ważna okazja, ponieważ to oni służą nam radą i pomocą, opiekują się wnuczkiem, kiedy chcemy wyjść z mężem na randkę, opowiadają maluchowi bajki, lepią ulubione pierogi i zabierają nad staw by nakarmić kaczki. Oni nigdy nie zapominają o Dniu Dziecka, dlatego my też powinniśmy pamiętać o ich Święcie.

W zeszłym roku moi rodzice pierwszy raz przeżywali Dzień Babci i Dziadka jako Dziadkowie. Wprawdzie Di była na etapie robienia wyłącznie rzeczy na S (ssanie, ślinienie, siusianie i sr...nie), ale i tak stwierdziłam, że świeżo upieczeni Dziadkowie powinni dostać laurkę. 
Chciałam aby laurka miała jakiś osobisty akcent związany z Di, dlatego zdecydowałam się na kartkę z odciskiem stópek. Była to kartka 3D z motylkiem ułożonym z odcisków stóp. Była też tęcza, chmurki kwiatki i w ogóle kartka wyszła pięknie (niestety nie mam zdjęcia, żeby tu wrzucić).

I właśnie to jest moja pierwsza propozycja. W przypadku dzieci, które jeszcze kompletnie nic nie potrafią wkomponujmy w kartkę odcisk dłoni lub stopy. Ja użyłam do tego zwykłych farb plakatowych wychodząc z założenia, że w ciągu minuty, bo tyle dziecko miało na stopie farbę, nic szkodliwego nie przeniknie, ale jeśli się boicie, to użyjcie jadalnych farb (przepis znajdziecie na fan pagu GlamMam na Facebooku).
A oto garść inspiracji:

źródło: candacecreations.blogspot.com
źródło:dailymesses.com
źródło: galleryhip.com

Oczywiście jeśli macie kilkoro dzieci fajnym pomysłem będzie wspólna laurka, np. łąka lub bukiet kwiatów z dłoni, akwarium pełne rybek, czy może ZOO z różnymi zwierzakami.

źródło:funchannel.net
Jedynak może zrobić laurkę w kształcie kulistego akwarium ze złotą rybką,
jeśli dziecko ma rodzeństwo wspólnie mogą stworzyć akwarium z ławicą ryb.

źródło:cheapcraftymama.com
Jak zrobić takie zwierzaki dowiesz się TUTAJ
źródło:pinterest.com
źródło:pinterest.com
źródło:pinterest.com
Dla dzieci do lat trzech też proponowałabym kartki z odcisków dłoni. Ewentualnie proste wydzieranki lub przyklejanie gotowych kształtów wyciętych np. ozdobnym dziurkaczem. Podoba mi się również technika polegająca na przyklejaniu kuleczek z bibuły, tak aby wypełnić narysowany kształt.

źródło:besttoddlertoys.eu

Możliwości dzieci starszych są już znacznie mniej ograniczone. Możemy zaproponować zrobienie kartki 3D, a nawet origami (wszystko zależy od fantazji i zdolności manualnych dziecka).

Moim zdecydowanym faworytem są poniższe kartki origami. Jeśli chcesz je odtworzyć, zamieszczam filmiki z instrukcją origami.
źródło:stylowi.pl







Poniżej wrzucam tutoriale moich ulubionych propozycji.








Di uwielbia pisaki (szczególnie moje frixion), ale gryźć, dlatego w tym roku chyba zdecydujemy się na malowanie palcami jadalną farbą.
Zdradzę jednak w tajemnicy, że nasza tegoroczna "laurka" będzie miała znacznie więcej stron.






1 komentarz:

  1. Babci na jej urodziny moja córka zrobiła wczesniejz aprojektowana w programie graficznym laurkę. Znalazłam ksero wroclaw, gdzie wydrukowaliśmy na laminowanym papierze piękną laurkę

    OdpowiedzUsuń